Vader en zoon Rigaux van Richa ijveren voor fiscaalvriendelijke maatregelen voor de motorrijder

26-02-2014 10:50
De Michelbekenaar weet dat Richa groot geworden is in het centrum van haar of zijn gemeente. En dat de firma, dankzij deze exponentiële groei genoodzaakt was uit te wijken naar de huidige, prachtige nieuwe locatie te Oudenaarde. Maandag werd de vestiging aldaar bezocht door minister Alexander De Croo, goed bekend met de familie, en staatssecretaris voor mobiliteit, Melchior Wathelet. 
 
Onder begeleiding van de lokale en gespecialiseerde pers toonden vader Luc en zoon Stijn de beide excellenties de troeven van Richa. Zo werd wat langer stilgestaan in de aparte ruimte bestemd voor de politiekledij.
 
Daar al bleek, dat de Europese regelgeving wat betreft de normen waaraan motorkledij moet beantwoorden, veel te wensen overlaat. Van eenduidigheid is al helemaal geen sprake …
 
internationale bekendheid
 
De ontwikkeling van het totaalconcept gebeurt ter plaatse, de productie gebeurt in Vietnam, Indonesia en ook China. De stoffen worden dan weer in Zwitserland ontwikkeld, gespecialiseerde protectie-platen komen uit Engeland … terwijl de afgewerkte producten zowat overal ter wereld hun weg naar de consument vinden.
 
dé oplossing voor de files én het milieu 
 
Net zoals de bedrijfswagen van voordelen in natura mag genieten, zou dit ook het geval mogen zijn voor de bedrijfsmoto. ‘Want,‘ zo legt CEO Luc Rigaux uit aan de staatssecretaris, ‘10% meer motorrijders, die hun auto thuis laten, zorgen voor een vermindering van de files met 40%.’ Wat uiteraard ook bijkomende positieve gevolgen heeft voor het leefmilieu.
 
‘Het zou mogelijk moeten zijn om één op vijf van de bestuurders van bedrijfswagens te overtuigen hun voertuig in te ruilen tegen een motorfiets, indien er fiscale maatregelen genomen worden, die dit ondersteunen’, besluiten de vertegenwoordigers van Richa.
 
De staatssecretaris en de minister luisterden aandachtig, comfortabel gezeten op de prachtig ingerichte verdieping van de showroom.